January 9, 2025

Fotografie făcută în ziua deschiderii Farnborough International Air Show 2024 din sud-vestul Londrei, pe 22 iulie 2024, cu o aeronavă Airbus A321 XLR echipată cu motoare CFM LEAP.

Justin Tallis |. AFP |

Companiile aerospațiale europene se pregătesc pentru protecționismul „foarte puternic” din SUA sub președintele ales Donald Trumpșeful producătorului de avioane airbus spuse joi.

CEO-ul Airbus și șeful asociației franceze GIFAS a industriei aerospațiale au vorbit cu reporterii Guillaume Faury De asemenea, a spus că lanțurile de aprovizionare nu și-au revenit încă din impactul pandemiei.

Airbus va anunța joi mai târziu că va livra 766 de aeronave în 2024, în creștere cu 4% față de anul precedent, în timp ce aportul de comenzi scade de la un nivel record în 2023.

Faury a spus că, pe lângă sectorul aerospațial european, industria se confruntă cu o cerere puternică în domeniul aerospațial și al apărării, împreună cu dificultăți în lanțul de aprovizionare, tensiuni geopolitice și concurență în creștere din India și din alte părți.

Faury a spus că, în zilele înainte de preluarea mandatului lui Trump, industria europeană se pregătește pentru o trecere la protecționism care nu a fost încă definită, dar care probabil va fi anunțată.

Trump a amenințat că va impune tarife pentru mărfurile străine, ca parte a agendei sale economice „America First”.

Industria aerospațială a Europei a beneficiat de cererea puternică de avioane comerciale și de creșterea cheltuielilor pentru apărare, confruntându-se în același timp cu supracapacitate și mii de reduceri de locuri de muncă în sectorul satelitului.

Faury a spus că companiile europene de apărare se confruntă cu ceea ce el a numit o lipsă nerezonabilă de finanțare bancară în lumina războiului din Ucraina.

În urma invaziei Ucrainei de către Rusia, industria a spus că apărarea ar trebui să reprezinte o pondere mai mare a portofoliilor de investiții, în timp ce investitorii sustenabili ai Europei rămân împotriva.

Faury, care este președintele rotativ al lobby-ului aerospațial al Franței, a făcut cereri guvernului prim-ministrului Francois Bellew, care a preluat mandatul luna trecută, inclusiv sprijinul continuu pentru cercetarea privind reducerea emisiilor și scutirea de taxele corporative.

Fostul director auto a spus că istoria industriei auto franceze a arătat că este posibil să scadă de la un excedent puternic de export în 2000 la un deficit serios.

„Nu dorim ca industria aviației să repete greșelile altor industrii”, a spus el într-o conferință de presă.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *