
Artă pentru viitorul joc Assassin’s Creed: Shadows de la Ubisoft.
John Keble |. Getty Images
Editor francez de jocuri video Ubisoft Compania a declarat joi că va numi consilieri care să revizuiască și să urmărească opțiuni strategice, după ce un raport de anul trecut sugera că majoritatea susținătorilor săi iau în considerare o preluare.
Ubisoft a declarat într-o actualizare a strategiei că a angajat „consultanți de top” pentru a explora „strategii de transformare și opțiuni de capital pentru a maximiza valoarea pentru părțile interesate”.
“Acest proces va fi supravegheat de membri independenți ai consiliului de administrație. Odată ce tranzacția se va concretiza, Ubisoft va notifica piața în conformitate cu reglementările aplicabile”, a spus compania într-un comunicat joi seara.
În octombrie, Bloomberg News a raportat că familia Guillemot, care a fondat Ubisoft în urmă cu aproape patru decenii, și gigantul tehnologic chinez Tencent Având în vedere Achiziții potențiale ale companiei. Potrivit rapoartelor, prețul acțiunilor Ubisoft a crescut cu peste 30% la acel moment.
„Credem că există mai multe modalități potențiale de a crea valoare din activele și francizele Ubisoft”, a declarat cofondatorul și CEO-ul Yves Guillemot, despre planurile strategice ale companiei.
Raportul Bloomberg vine după decizia Ubisoft de a amâna lansarea „Assassin’s Creed: Shadows”, cel mai recent joc din populara sa serie de jocuri video „Assassin’s Creed”, cu trei luni până în februarie 2025.
Joi, Ubisoft a amânat lansarea Assassin’s Creed: Shadows din nou, împingând-o înapoi pe 20 martie.
Prețul acțiunilor Ubisoft a scăzut cu 45% în ultimele 12 luni, ca urmare a gamei sale de jocuri de succes și Întrebări despre direcția strategică a companiei.
Anul trecut, investitorul activist AJ Investments a cerut Ubisoft să se vândă firmelor de capital privat sau Tencent. La acea vreme, firma de investiții a declarat că campania sa a avut sprijinul a 10% dintre acționarii Ubisoft.
Creatorul jocului a fost, de asemenea, criticat pentru planurile sale ca noul joc Assassin’s Creed să includă un „season pass” plătit, care le-ar oferi jucătorilor acces la misiuni bonus și conținut suplimentar descărcabil la lansare.
Ubisoft a decis să renunțe la planurile pentru funcții plătite, după ce jucătorii au criticat decizia de a adopta un model pay-to-play.
Ubisoft este sub presiune să demonstreze că poate schimba lucrurile. Joi, compania și-a intensificat angajamentul de a reduce costurile, spunând că se așteaptă să reducă costurile anuale cu peste 200 de milioane de euro (206 milioane de dolari) până în 2025-2026 în ansamblu, comparativ cu 2022-2023.