CEO-ul Audemars Piguet, Ilaria Resta, reinventează ceasurile de lux
Ana Popescu
January 10, 2025
7 min read

O versiune a acestui articol a apărut pentru prima dată în buletinul informativ Inside Wealth al CNBC cu Robert Frank, un ghid săptămânal pentru investitori și consumatori cu valoare netă ridicată. Înscrieți-vă pentru a primi edițiile viitoare livrate direct în căsuța dvs. de e-mail. CEO-ul renumitului brand elvețian de ceasuri Audemars Piguet spune că compania dărâmă barierele de marketing dintre ceasurile pentru bărbați și ceasurile pentru femei, deoarece femeile devin cel mai mare motor de creștere al vânzărilor de ceasuri de lux. Audemars Piguet nu își mai comercializează ceasurile în mod specific bărbaților sau femeilor și nu se mai referă la ceasuri „bărbați” sau „femei” în buticuri sau în marketingul său. „Schimb narațiunea și arhitectura mărcii”, a spus CEO-ul Audemars Piguet, Ilaria Resta, „Nu mai definesc ceasurile ca ceasuri pentru bărbați sau ceasuri pentru femei Nu ar trebui să le spunem femeilor, „Acesta este ceasul tău”. Mișcarea reflectă o creștere a cererii în rândul femeilor pentru ceasuri mecanice la prețuri ridicate, făcute în mod tradițional pentru bărbați, precum și pentru produsele de lux. De asemenea, marchează o schimbare extrem de simbolică pentru AP – alăturându-se lui Patek Philippe și Vacheron Constantin ca parte a „sfânta trinitate” ceasului elvețian – care ar putea avea repercusiuni într-o industrie aflată în transformare rapidă. Resta, care a preluat AP în urmă cu un an, este una dintre primele femei CEO ale unei mărci de ceasuri elvețiene de top. Numirea ei pare să sublinieze în mod oficial importanța femeilor pentru industria ceasurilor de lux de 100 de miliarde de dolari pe an. Numai piața ceasurilor pentru femei este de așteptat să atingă 35 de miliarde de dolari până în 2032, față de 28 de miliarde de dolari în 2023, potrivit Market Research Future. Pe măsură ce industria de ceasuri de lux intră în al treilea an de declin, atragerea femeilor și a cumpărătorilor mai tineri va fi crucială pentru restabilirea creșterii. Rystad a citat cercetări care prezic că până în 2030, 45% dintre femei își vor cumpăra un ceas mecanic. Ea a spus că în ultimii doi ani, numărul femeilor americane care intră în magazinele Audemars Piguet pentru a-și cumpăra singure ceasuri a crescut cu 11%. Lesta a spus că mai mulți dintre primii 50 de colecționari de ceasuri Audemars Piguet din lume sunt femei. Având în vedere că femeile se așteaptă să primească aproape jumătate din transferul masiv de avere de 100 de trilioane de dolari ca soți și urmași, puterea lor de a cheltui pe ceasuri va continua să crească. Înțelepciunea convențională în industria ceasurilor de lux este că femeile preferă versiuni mai feminine de ceasuri, care sunt de obicei mai mici, mai colorate, mai susceptibile de a fi sertate cu diamante sau bijuterii și au mai puține complicații. Cu toate acestea, tendința spre lux unisex, inclusiv îmbrăcăminte unisex, accesorii, parfumuri și bijuterii, este, de asemenea, remodelarea ceasurilor. „Femeile iubesc diamantele la fel de mult ca bărbații și iubesc din ce în ce mai mult complicațiile”, a spus Resta. “Și invers. Am lansat Flamingo, un ceas de 34 de mm cu cadran roz, și o mulțime de bărbați s-au interesat de noi. Doar reflectăm societatea, pe lângă eliminarea diferențelor de gen, AP este implicat și în multe.” activități și marketing, inclusiv un eveniment în decembrie anul trecut la Art Basel Miami cu Serena Williams, Simone Biles și antreprenori și directori de sex feminin. Având în vedere importanța lui AP, mișcarea Lestei are ramificații uriașe în lumea luxului. Într-o industrie în care majoritatea mărcilor de ceasuri sunt în scădere, vânzările AP vor crește la 2,7 miliarde de dolari în 2023, potrivit unui raport Morgan Stanley. Audemars Piguet nu dezvăluie nicio cifră financiară sau de producție, dar analiștii estimează că compania produce doar 50.000 de ceasuri pe an, comparativ cu cele peste 1,2 milioane de Rolex. Oferta limitată înseamnă că achiziționarea unui AP este o provocare, chiar și pentru cei care își permit prețul de la 25.000 USD până la peste 250.000 USD. Audemars Piguet este, de asemenea, unul dintre puținii producători de ceasuri de lux care au rămas independenți și deținut de o familie încă din anii 1800. Cele mai multe mărci de ceasuri de lux sunt consumate de LVMH, Richemont și alte grupuri mari de produse de lux. Proprietarii de afaceri de familie pun adesea mai mult accent pe reputația și măiestria mărcii pe termen lung decât pe creșterea vânzărilor, ceea ce înseamnă că producția crește adesea doar puțin în fiecare an. Între timp, AP a devenit o brățară populară printre sportivii de top, celebritățile și tinerii colecționari, făcându-i superstaruri pe Instagram și alte platforme de socializare. Luna trecută, ceasul personalizat al lui Tom Brady, Audemars Piguet Royal Oak Flying Tourbillon, s-a vândut la licitație pentru 720.000 de dolari. Lipsa AP este unul dintre motivele pentru care marca continuă să strălucească, chiar dacă o mare parte din industrie a fost în declin de mai bine de doi ani. Exporturile de ceasuri elvețiene au scăzut cu 3% în perioada anului până în noiembrie față de anul precedent, deoarece o încetinire în China și slăbiciunea din Europa și alte părți ale lumii au afectat cererea de ceasuri de lux noi și second hand. Prețurile pentru ceasurile Rolex folosite au scăzut cu aproximativ 30% față de vârf, conform indicelui Bloomberg Subdial. Asemenea încetinirii industriei mai largă a bunurilor de lux, scăderea ceasurilor de lux a creat o nouă divizare între acele companii care sunt mai orientate spre piața de masă și care înregistrează în prezent cele mai mari scăderi și cele care rămân extrem de exclusive și sunt mai puțin afectate. Deși considerată o alegere puțin probabilă pentru a conduce una dintre bijuteriile coroanei ceasului elvețian, Lesta se mișcă rapid pentru a se adapta unui peisaj mai competitiv. Unul dintre primele ei obiective este să împingă Audemars Piguet mai departe pe piața high-end, concentrându-se pe dezvoltarea celor mai complexe și scumpe ceasuri. Scopul, spune ea, nu este profituri mai mari, ci revenirea la rădăcinile AP, permițând celor mai pricepuți ceasornicari ai săi să viseze creații mai rafinate și inovatoare, care să deosebească marca de concurenții săi. „Misiunea noastră este într-adevăr să trecem de la volumul real la cel de vârf”, a spus ea. „Vom crește organic, dar vom crește și complexitatea ceasurilor noastre. Ne-am născut pentru a fi un ceas extrem de complex, așa că ne vom întoarce acolo unde am început și Resta folosește inovația pentru a atrage acasă tineri și viitori colecționari. inclusiv un nou centru pentru dezvoltarea materialelor avansate, cum ar fi carbonul forjat și finisaje noi – precum și o nouă experiență de retail, care nu a fost încă anunțată. Deși Resta a refuzat să intre în detalii, ea a spus că noul magazin sau pseudo-muzeu va completa AP Houses ale companiei – saloane de lux în stil rezidențial din orașele de top din întreaga lume, care sunt populare printre clienții de top. „Pasiunea și credința mea este că avem, de asemenea, responsabilitatea de a răspândi cultura ceasornicului și istoria sa glorioasă de slujire a umanității”, a spus ea. „Încercăm să adoptăm un nou model de vânzare cu amănuntul pentru a deschide ușa pentru cei care nu pot cumpăra și sunt doar interesați de ceasornic, să fie cel puțin expuși mărcii, a spus Resta, indiferent cât de puternic sau de mare ar fi luxul.” piața este, slabă, vânzarea ceasurilor cu cinci și șase cifre înseamnă a crea emoție. Cumpărătorii bogați de ceasuri trebuie să simtă un sentiment de apartenență și de conexiune atunci când cumpără ceasuri ultra-luxe, a spus ea. Se întoarce la rădăcinile companiei din Munții Jura, la minunile în miniatură create de generații de maeștri ceasornicari și la grija meticuloasă care este acordată fiecărui ceas, indiferent de proprietar, de generații. „Da, ceasurile pe care le vindem sunt extrem de prețioase și extrem de complex de vândut, dar ceea ce vindem cu adevărat este o emoție, vindem interacțiune, vindem o intimitate cu clientul”, a spus ea. „Când auzi povestea despre cum au făcut acest ceas și cum a ajuns la încheietura mâinii tale, nu poți să nu te gândești la ceasul tău ca pe un cadou plin de dragoste, respect și obsesie pentru detalii care a petrecut luni sau ani făcând acest ceas.

O versiune a acestui articol a apărut pentru prima dată în buletinul informativ Inside Wealth al CNBC cu Robert Frank, un ghid săptămânal pentru investitori și consumatori cu valoare netă ridicată.Înscrie-te Pentru a primi edițiile viitoare livrate direct în căsuța dvs. de e-mail.
CEO-ul celebrului brand elvețian de ceasuri Audemars Piguet a declarat că compania demontează barierele de marketing dintre ceasurile pentru bărbați și cele pentru femei, deoarece femeile devin cel mai mare motor de creștere al vânzărilor de ceasuri de lux.