
În atelierul de producție „Factory 56” sunt asamblate diverse vehicule Mercedes-Benz.
Image Alliance |. Image Alliance |
Producătorii de automobile au mai multe modalități de a atenua impactul UE. Ținte de emisii mai strictedeși analiștii spun că toate opțiunile ar putea avea costuri semnificative.
Perspectiva de a se confrunta cu amenzi uriașe pentru nerespectarea noilor standarde UE privind emisiile a stârnit îngrijorări. dezbatere aprinsă În cadrul industriei auto, mai ales având în vedere că industria este în prezent nu pe drumul cel bun pentru a atinge obiectivele din acest an.
O furtună perfectă de provocări Calea către electrificarea totală Marii producători de echipamente originale (OEM) au o perioadă dificilă în 2024, dar puțini se așteaptă ca 2025 să fie mult mai bun.
UE a redus plafonul mediu de emisii pentru vânzările de mașini noi la 93,6 grame de dioxid de carbon pe kilometru (g/km) în 2025, o reducere cu 15% față de valoarea de referință din 2021 de 110,1 g/km.
Dincolo de aceste limite – care au fost convenite în 2019 ca parte a ambiției G27 de a atinge acest obiectiv Fii neutru din punct de vedere climatic până în 2050 – Ar putea duce la amenzi de până la miliarde de euro.
„Toată lumea este în întuneric în legătură cu această problemă”, a declarat Rico Luman, economist senior de sector pentru transport și logistică la banca olandeză ING, pentru CNBC prin apel video.
„Este o mare problemă pentru că ei încă încearcă să facă tranziție și restructurare, așa cum vedem cu tot ce se întâmplă. Volkswagen În ultimele săptămâni și luni, ne-am adaptat organizația la noua lume”, a spus Luhmann.
“Există un interes pe termen lung în a ține pasul cu concurența. Adică, calea de urmat este foarte clară. Deci, în cele din urmă, trebuie să realizeze asta, dar pe termen scurt, nu este atât de atractiv pentru ei. , pentru că doare. ele în multe feluri”, a adăugat el.
Ce acțiuni pot fi întreprinse?
Luhmann de la ING a spus că majoritatea giganților auto de top din Europa sunt în prezent departe de a îndeplini noile obiective ale UE privind emisiile de CO2, ceea ce înseamnă că sunt necesare măsuri pentru a atenua impactul sancțiunilor financiare.
Unele opțiuni pe masă includ creșterea vânzărilor de vehicule electrice (EV) prin lansarea de modele mai accesibile și scăderea prețurilor, reducerea producției de motoare convenționale cu ardere internă (ICE) în favoarea vehiculelor electrice plug-in și a modelelor hibride și „vehicule de piscină” . izare” cu concurenți care și-au atins deja obiectivele. În mod alternativ, compania auto ar putea plăti pur și simplu amenda.
Legătura este un proces prin care producătorii de automobile se unesc pentru a fi tratați ca o singură entitate atunci când calculează performanța față de obiectivele de emisii de CO2.
În prezent, a Suediei Volvo Se crede că este singurul producător auto important care a realizat acest lucru alături de un producător de mașini electrice din SUA Tesla și unele companii chineze.
O siglă Volvo apare pe bara de protecție din față a unei mașini la reprezentanța Volvo Cars Austin pe 4 septembrie 2024 în Austin, Texas.
Brandon Bell |. Getty Images
Stefan Reitmann, șeful departamentului de cercetare auto europeană la Bernstein, a declarat că producătorii de mașini care operează în Europa se confruntă în acest an cu o „fală uriașă de emisii”, având în vedere înăsprirea reglementărilor UE.
“Acum pot atenua acest lucru prin unirea forțelor cu companii care au prea multe credite pentru gaze cu efect de seră. Dar una dintre acele companii este Tesla, iar cealaltă mare companie este Volvo, care este deținută de Geely Automobile (din China)”, a declarat Reitman pentru CNBC.European Squawk Box“Joi.
„Multe dintre mașinile pe care Tesla le vinde în Europa provin din China, iar acele mașini generează credite pentru gaze cu efect de seră. Deci, practic, vedeți producători de automobile europeni transferând bani către entități sau afaceri chineze care provin din China. În China, acest lucru s-ar putea să nu fi cea mai bună opțiune pentru UE și guvernele naționale”, a adăugat el.
o dezbatere aprinsa
unii producători europeni de echipamente originale exprima îngrijorarea Cu privire la înăsprirea reglementărilor privind emisiile de carbon în Europa, în special pe măsură ce cererea de vehicule electrice scade.
Grup de lobby al industriei Asociația Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) numit Comisia Europeană oferă „măsuri urgente de ajutor” cu privire la noile reguli, în timp ce cancelarul german Olaf Scholz spune explica Nu ar trebui să existe amenzi pentru companiile auto care nu respectă noile standarde.
După summitul Consiliului European și reuniunea liderilor UE de la sediul UE, președintele Comisiei Europene Ursula von der Leyen, președintele Consiliului European Antonio Costa și premierul ungar Viktor Orban au susținut o conferință de presă comună 2024, organizată la Bruxelles, Belgia, pe 19 decembrie. .
Fotografii Noor |. Fotografii Noor |
Pentru unii, orice mișcare de a reduce sau de a întârzia regulile mai dure ale UE privind carbonul echivalează cu eliminarea completă a reglementărilor.
Julia Poliscanova, director senior al lanțului de aprovizionare pentru vehicule și vehicule electrice la grupul Transportation and Environment Campaign, a declarat luna trecută pentru CNBC că regulile sunt menite să ajute producătorii de automobile să devină mai competitivi, chiar dacă îi dăunează Unele dintre nivelurile superioare.
„Suntem în urmă în ceea ce privește electrificarea. Deci, cum naiba ajuți industria împingând țintele și făcându-ne mai în urmă? Nu înțeleg. Pur și simplu nu înțeleg cum ajută asta la tranziția pe care trebuie să o facă ei. să treacă”, a spus Poliskanova.

Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen explica La sfârșitul anului trecut, ea urma să convoace un dialog strategic privind viitorul industriei europene de automobile.
Dialogul urmează să fie lansat oficial în această lună și are ca scop implementarea rapidă a măsurilor de care industria are nevoie disperată.