
wayfel Compania a declarat vineri că iese de pe piața germană și intenționează să concedieze până la 730 de oameni, sau aproximativ 3% din forța de muncă globală, pentru a se concentra pe noi factori de creștere, cum ar fi retailul fizic.
Șefa de finanțe, Kate Gulliver, a declarat pentru CNBC că aproximativ jumătate dintre angajații afectați ar avea opțiunea de a rămâne la Wayfair dacă ar fi de acord să se mute la Londra, Boston sau în alte locații în care își desfășoară activitatea compania. Pozițiile afectate includ pozițiile corporative, precum și cele din echipele de servicii pentru clienți și depozite ale Wayfair, a spus ea.
Într-o nota adresată angajaților transmisă CNBC, fondatorul și CEO-ul Niraj Shah a spus că Wayfair cheltuie prea mult timp și bani extinzându-și operațiunile în Germania și că fondurile companiei ar fi cheltuite mai bine pe alt plan de creștere.
„Extinderea cotei noastre de piață pe piața germană și îmbunătățirea economiei noastre s-a dovedit o provocare din cauza unor factori precum condițiile macroeconomice slabe din Germania, maturitatea scăzută a produsului, cunoașterea actuală a mărcii și scara limitată”, a scris Shah.
„În cea mai recentă evaluare a noastră, am ajuns la concluzia că obținerea unei creșteri lider pe piață în Germania rămâne un efort îndelungat și costisitor care rămâne din ce în ce mai în urmă față de potențialele rentabilități pe care le vedem în alte domenii. Pentru a ne asigura că ne-am aliniat resursele cu capacitatea de a obține cel mai mare impact. Am luat decizia dificilă, dar necesară, de a realoca eforturile către zone cu un potențial puternic pe termen lung, iar eforturile noastre actuale arată un progres extraordinar”, a scris el.
Acțiunile au crescut cu aproximativ 5% la tranzacționarea înainte de piață vineri.
Gulliver a spus că Wayfair operează în Germania de 15 ani, iar țara reprezintă un „procent scăzut de o singură cifră” din veniturile, clienții și comenzile Wayfair. Se preconizează că restructurarea va costa între 102 și 111 milioane USD, inclusiv 40-44 milioane USD în costuri legate de angajați, cum ar fi indemnizații, beneficii, costuri de relocare și tranziție, și aproximativ 62-67 milioane USD în altele decât în numerar legate de închiderea unităților. a declarat Wayfair într-o declarație de valori mobiliare.
Compania se așteaptă să facă aceste plăți în următoarele 12 luni, dar se așteaptă ca plățile să aibă loc între al patrulea trimestru din 2024 și primul trimestru din 2025 – o perioadă de șase luni care se încheie la sfârșitul lunii martie.
Wayfair a declarat într-un dosar de valori mobiliare că se așteaptă să folosească economiile rezultate din restructurare în primul rând pentru a reinvesti în alte inițiative de bază, cum ar fi inițiativele sale fizice de retail și piețele internaționale rămase. Gulliver a spus că îndrumările companiei nu s-au schimbat.
concedierile de vineri sunt patrulea Gulliver a spus că Wayfair a implementat această inițiativă din vara anului 2022, dar mișcarea nu se referă la economii de costuri, ci la realocarea resurselor către inițiative care fac efectiv bani pentru companie.
„Nu am făcut-o pentru că am spus că avem nevoie de un joc de eficiență a costurilor, așa că trebuie să căutăm mai multe costuri și am identificat Germania”, a spus Gulliver. „Vedem planuri mai bune de rentabilitate a investiției progrese în acest sens și putem continua să investim în asta, așa că este o prioritate de investiții și (ne uităm) la regiuni precum Regatul Unit, Canada, unde vedem oportunități foarte interesante pentru rezultate.
Aceste inițiative includ Wayfair trece în comerțul fizic cu amănuntulCompania și-a deschis oficial primul magazin omonim în afara Chicago în mai. De la deschiderea magazinului, compania s-a bucurat de ceea ce Gulliver numește „efectul halo”, o creștere a vânzărilor online de la clienții care locuiesc în apropierea magazinului. Gulliver a spus că compania intenționează să mai deschidă unul sau două magazine în SUA „pe termen scurt” și speră să extindă aceste uși către piețele internaționale precum Canada și Regatul Unit.
„Evident, vrem să facem asta mai întâi în Statele Unite”, a spus Gulliver. „Dar, de-a lungul timpului, suntem încântați de potențialul său”.
Cu toate acestea, comerțul cu amănuntul poate fi o cheltuială uriașă de capital. Wayfair nu a mai înregistrat un profit net anual din 2020.
Decizia Wayfair vine în timp ce compania caută să stimuleze creșterea veniturilor pe o piață de locuințe lentă, care a scăzut cererea de mobilier pentru casă. Vânzările au scăzut cu 2% la 2,9 miliarde de dolari în cele trei luni încheiate la 30 septembrie.
„Luarea deciziilor care afectează oamenii este întotdeauna dificilă”, a spus ea. „Ne pasă profund de echipa de acolo și suntem foarte recunoscători pentru munca lor, dar credem că acesta este următorul pas potrivit pentru afacere și ne permite să ne concentrăm asupra acestor priorități mai mari ale rentabilității investiției.”