Alegerea acțiunilor analiștilor cu privire la planul de stimulare a consumului din China pentru 2025

Politica economică a Chinei a început anul 2025 cu un pachet extins de stimulare a consumatorilor despre care analiştii se aşteaptă că va beneficia de câteva acţiuni specifice. Deși țara a refuzat să distribuie numerar direct consumatorilor, de la sfârșitul verii a subvenționat unele achiziții de electrocasnice printr-un program de schimb. Oficialii au adăugat miercuri cuptoarele cu microunde, purificatoarele de apă, mașinile de spălat vase și aragazurile electrice pe lista existentă de opt categorii de produse eligibile pentru o subvenție de până la 20% din prețul de vânzare cu amănuntul. „Noile măsuri ar trebui să beneficieze în principal de cei mai importanți producători de electrocasnice, cum ar fi Midea, Gree și Haier”, a declarat analistul de acțiuni Morningstar, Jeff Zhang, într-o notă de la jumătatea săptămânii, pe baza veniturilor de anul trecut, cele două companii. „Ne creștem previziunile privind veniturile pentru 2025-2028 pentru Midea, Haier și Gree cu 2%-5% pentru a reflecta așteptări mai mari de vânzări”, a spus Zhang, care și-a majorat și prețurile țintă pe 12 luni pentru toate cele trei acțiuni. Acțiunile Midea cotate la Hong Kong au crescut cu aproape 38% anul trecut. Pe baza prețului țintă al Morningstar de 96,70 USD, acțiunile companiei ar putea crește cu aproximativ 26% față de prețul de închidere de vineri. După ce a crescut cu 29% anul trecut, prețul acțiunilor Haier cotate la Hong Kong mai are aproape 48% spațiu de creștere, în funcție de prețul de închidere de vineri și prețul țintă al Morningstar de 38,90 USD. Anul trecut, prețul acțiunilor Gree Electric Appliances, care a fost listat la Shenzhen, a crescut cu aproape 50%. Prețul țintă al Morningstar este de 51 de yuani, ceea ce este cu aproximativ 10% mai mare decât prețul de închidere de vinerea trecută. Analiștii Citigroup și-au menținut ratingurile de cumpărare pentru trei stocuri de electrocasnice din China, după anunțul de miercuri privind planurile de stimulare a consumatorilor. Prețurile țintă ale Citi pentru toate cele trei sunt mai mari decât Morningstar: prețul țintă al lui Gree este de 64,50 yuani, al lui Haier este de 50,60 USD, iar al lui Midea este de 119,30 USD. Riscuri de creștere Cu toate acestea, Citi a avertizat că războaiele prețurilor și slăbiciunea în continuare a pieței imobiliare ar putea influența și prețurile acțiunilor. Potrivit datelor oficiale publicate joi, prețurile la aparatele electrocasnice au scăzut cu 3,3% față de anul trecut în decembrie. Datele subliniază că cererea consumatorilor din China rămâne lentă de la izbucnirea epidemiei, deoarece gospodăriile rămân concentrate pe veniturile viitoare. China va publica vineri, 17 ianuarie, datele privind vânzările cu amănuntul și PIB-ul pentru întregul an. Cele opt categorii de produse care au ajuns anul trecut pe listă au fost frigiderele, mașinile de spălat, televizoarele, aparatele de aer condiționat, computerele, încălzitoarele de apă, sobele de uz casnic și hotele. Oficialii au declarat miercuri că au alocat 81 de miliarde de yuani (11,05 miliarde de dolari) pentru a sprijini subvențiile comerciale în timpul Festivalului de primăvară din acest an, care se desfășoară de la sfârșitul lunii ianuarie până la începutul lunii februarie. Subvenția pentru întregul an va fi anunțată la ședința anuală a consiliului de la începutul lunii martie. În ultimele câteva luni, principalele platforme de comerț electronic din China au evidențiat modul în care beneficiază de programele de subvenții de schimb. Potrivit unui raport din 8 ianuarie, printre aceste companii, JD.com rămâne cea mai bună alegere a analiștilor Citigroup atunci când vine vorba de implementarea planurilor de stimulare a consumatorilor în anul viitor. „JD.com este relativ mai bine/bine poziționat pentru a beneficia de continuarea acestui program de schimb de sprijin, în special având în vedere experiența anterioară, sistemele și procedurile pregătite și capabilitățile puternice ale lanțului de aprovizionare pentru a satisface cererea de noi schimburi. „Cererea în creștere pentru programe de schimb”, au spus analiștii Citi. Mai multe electronice, mai puțină mâncare În comparație cu colegii, JD.com tinde să vândă mai multe electronice și electrocasnice decât haine sau alimente. Dar, pe măsură ce platformele de comerț electronic au crescut de-a lungul anilor, au existat din ce în ce mai multe suprapuneri de produse. Alibaba este a doua companie de comerț electronic preferată a Citigroup în contextul politicilor de stimulare a consumatorilor din China. Gigantul de cumpărături online vinde produse de la mărci mari pe platforma sa Tmall și de la comercianți mai mici prin Taobao. „Alibaba ar putea beneficia, de asemenea, de politicile active datorită puterii Tmall cu mărcile importante și cu marii săi distribuitori”, au spus analiștii, se așteaptă ca Pinduoduo să beneficieze mai puțin de JD.com și Alibaba. Citi a stabilit prețuri ținte pentru bonurile de depozit americane tranzacționate în SUA ale JD.com la 51 de dolari și ADR-urile Alibaba la 133 de dolari, ceea ce implică o creștere de 54% și, respectiv, 65% față de prețul de închidere de vineri.