
Jakub Bolzycki |. Fotografii Noor |
Înainte ca Jack Nader să înceapă să posteze videoclipuri de frumusețe pe TikTok în 2023, a fost Starbucks Un barista din Chicago care locuiește acasă cu părinții săi.
Dar în aprilie a acelui an, după ce Nader, acum în vârstă de 21 de ani, a început să-și ia în serios videoclipurile, contul său TikTok a explodat. Cu peste 500.000 de urmăritori, a reușit să câștige suficient prin sponsorizări ale mărcilor și o parte din veniturile din publicitate încât și-a părăsit slujba la o cafenea și și-a luat propriul apartament.
„Acesta este jobul meu de la 9 la 5”, a spus Nader pentru CNBC. “Așa îmi câștig existența. Așa îmi plătesc alimentele. Așa își câștigă banii milioane de întreprinderi mici.”
Noua realitate a lui Nader este însă departe de a fi stabilă. TikTok, deținut de ByteDance din China, se apropie de termenul limită de 19 ianuarie pentru Vândut sau interzis La fel ca mulți alți creatori care se bazează pe TikTok, Nader și-a îndemnat fanii să-l găsească pe alte aplicații de socializare, ca nu cumva să le piardă complet și fluxul masiv de venituri pe care îl reprezintă.
„Nu toată lumea este din TikTok-ul meu Ceea ce se va întâmpla în continuare este cu adevărat trist”, a spus Nader.
Riscurile TikTok sunt prezente de ani de zile, dar s-au intensificat și mai mult după aprilie. Președintele Joe Biden a semnat o copie drept Acest lucru necesită ca ByteDance să-și cedeze aplicația video scurtă luna aceasta. Dacă ByteDance nu reușește să vândă TikTok la timp, măr şi Google va fi obligat din punct de vedere legal să se asigure că platforma sa nu mai acceptă aplicația în Statele Unite
Președinte ales Donald TrumpTrump, care a susținut interzicerea TikTok în timpul primei sale administrații, și-a schimbat de atunci atitudinea în această privință. La sfârșitul lunii trecute, el îndemn Curtea Supremă a intervenit și a forțat o amânare a interdicției lui Biden pentru a-i oferi timp să găsească o „soluție politică”. Inaugurarea lui va avea loc pe 20 ianuarie.
Retorica lui Trump despre TikTok începe să se schimbe Intalnit in februarie În parteneriat cu miliardarul Jeff Yass, un megadonator republican și investitor major în ByteDance, care are, de asemenea, o participație în proprietarii ByteDance societatea adevăruluicompania de social media a lui Trump.
Curtea Supremă de Justiție auzi argumentele orale Pe 10 ianuarie, cele două părți s-au confruntat. Încălcarea drepturilor la libertatea de exprimare a milioane de oameni.
Joi, grupul online de advocacy al omului de afaceri Frank McCourt plan gratuit A anunțat că a înaintat o propunere de achiziție a TikTok de la ByteDance. Numind-o „oferta oamenilor pentru TikTok”, grupul a spus că va restructura aplicația pentru a rula pe o platformă deținută de SUA și va acorda prioritate securității digitale a utilizatorilor, dar nu a dezvăluit termenii licitației sale.
Jack Nader, un tânăr din Chicago în vârstă de 21 de ani, care este un creator de TikTok cu normă întreagă, a început să-și mute conținutul din aplicația chineză și pe Instagram Reels de la Meta și pe YouTube Shorts de la Alphabet.
Prin amabilitatea lui Jack Nader
Probabil că va fi luată o hotărâre la un moment dat. Nader nu va aștepta o soluție pentru a determina următorii pași.
În prezent, el descarcă patru până la cinci videoclipuri TikTok în fiecare zi pentru a migra conținutul către Yuan Instagram Reels și alfabetic Clipuri YouTube. După descărcarea videoclipurilor, Nader le-a reeditat, optimizând clipurile pentru fiecare aplicație.
„Mi-a luat mai mult de un an și jumătate să creez următorul conținut pe TikTok și să-l transform pe slujba mea cu normă întreagă”, a spus Nader. „Acum este o chestiune de a reconstrui întregul brand pe o altă platformă, ceea ce nu este ideal”.
Nader a spus că încă nu a făcut niciun ban din Reels sau Shorts.
„Nu este doar o aplicație stupidă”
Danisha Carter, 27 de ani, s-a confruntat cu o situație similară. Carter, un rezident din Los Angeles, este creator cu normă întreagă din 2021, postând comentarii sociale și videoclipuri despre stilul de viață. Deși știa despre interdicția TikTok de luni de zile, ea a spus că i s-a dat un semnal de trezire în miezul nopții din noiembrie.
„Trebuia să încep să iau asta în serios înainte de a pierde accesul la platforma pe care am construit-o și la următoarele pe care le-am construit”, și-a amintit Carter despre realizarea ei panicată. — Nu mai pot pierde timpul.
Carter a lucrat anterior în retailul de lux, dar acum a plecat Videoclipurile ei TikTok Spune-le fanilor ei că o pot găsi pe YouTube, Instagram și Patreon.
„Nu este doar o aplicație stupidă pe care oamenii o folosesc pentru a posta videoclipuri de dans”, a spus Carter, care câștigă în medie aproximativ 4.000 de dolari pe lună din activitățile sale TikTok. „În ceea ce privește schimbarea vieții oamenilor, schimbarea afacerilor oamenilor, este destul de remarcabil.”
Danisha Carter, o tânără de 27 de ani originară din Los Angeles, care lucrează ca creatoare TikTok cu normă întreagă, a început să le ceară fanilor să urmărească pe YouTube, Instagram și Patreon înainte de legea din 19 ianuarie care interzice aplicația chineză.
Cu amabilitatea Denisha Carter
Experții prevăd că TikTok poate găsi în continuare o modalitate de a continua să opereze în Statele Unite, dar dacă aplicația este într-adevăr suspendată, YouTube, Facebook și Instagram vor fi cei mai mari câștigători ai incidentului.
TikTok are aproximativ 115 milioane de utilizatori activi lunar în Statele Unite, cu mult în urma celor 258 milioane YouTube și 253 milioane Facebook, potrivit datelor unei companii de informații de piață. turnul de senzori. Instagram are 131 de milioane de utilizatori. Datele din Sensor Tower arată că videoclipurile scurte care imită clipurile TikTok câștigă mai mulți spectatori pe aceste aplicații, reprezentând aproximativ 41% din timpul utilizatorilor de Instagram.
Deși TikTok are o bază de utilizatori mai mică în SUA și reprezintă o cotă mai mică din veniturile totale din publicitate decât principalii săi rivali, este o platformă dominantă pentru creatori, în special pentru cei care se concentrează pe conținut scurt.
Platforma de marketing pentru influențe HyperAuditor definește un creator ca un utilizator cu peste 1.000 de abonați. TikTok are aproape 8,5 milioane de oameni în această categorie în SUA, comparativ cu aproximativ 5,2 milioane pe Instagram și 1,1 milioane pe YouTube, potrivit HyperAuditor.
În același timp, conform datelor Sensor Tower, TikTok reprezintă 9% din cheltuielile de publicitate digitală pe platformele de social media din Statele Unite, în timp ce Facebook reprezintă 31%, Instagram reprezintă 25% și YouTube reprezintă 21%.
Sensor Tower a spus CNBC într-un e-mail că, dacă TikTok ar dispărea, „ar echivala cu miliarde de dolari pe care concurenții le-ar putea capta”. marketer electronic Se estimează că Meta și YouTube ar putea primi aproximativ jumătate din fondurile realocate dacă interdicția ar intra în vigoare.
Acest tip de schimbare a pieței a avut loc în altă parte. India interzice TikTok În iunie 2020, aplicația avea aproximativ 150 de milioane de utilizatori lunari în țară. Potrivit estimărilor Sensor Tower, un an mai târziu, utilizatorii activi lunari ai Instagram din India au crescut cu 20% de-a lungul anilor, în timp ce utilizatorii activi lunari ai YouTube au crescut cu 11% de la an la an.
„Aceasta a fost momentul în care am văzut cel mai mare salt al utilizării Reels vreodată”, a spus Meghana Dhar, un fost director de Instagram care a lucrat la companie când a fost implementată interdicția din India. „Dacă TikTok este interzis și creatorii trebuie să lupte între YouTube Shorts și Instagram, mulți creatori își acoperă deja pariurile.”
La Meta, liderii din Instagram au programat mai multe întâlniri improvizate pentru vineri, după ce au audiat argumente orale în fața Curții Supreme, a declarat pentru CNBC o persoană familiarizată cu problema. În timp ce mulți din cadrul companiei se așteptau de mult timp ca TikTok să rămână activ în SUA, liderii Instagram au început să-și instruiască echipele să se pregătească pentru un potențial aflux de utilizatori dacă interdicția trece, a spus persoana, care a cerut să nu fie identificată din motive de confidențialitate .
(LR) Sarah Baus din Charleston, SC și colegii creatori de conținut Sallye Miley din Jackson, MS și Carly Goodwin din Columbia, SC (Callie Goodwin) stăteau în fața clădirii Curții Supreme din SUA, ținând o pancartă pe care scria „Păstrează TikTok”. drept.
Andrew Harnick |. Getty Images
nevoie de diversificare
Kristina Nolan, vicepreședinte al serviciilor media la agenția de marketing DMi Partners, a declarat că situația TikTok este cel mai recent exemplu al modului în care creatorii de rețele sociale ar trebui să-și diversifice întotdeauna urmăritorii.
„Le reamintim în mod constant să creeze profunzime de audiență pe alte platforme”, a spus Nolan, a cărei agenție lucrează cu peste 50.000 de creatori.
În ultimele săptămâni, a spus Nolan, DMi a văzut că mai mulți creatori au început să folosească diferite metode pentru a muta fanii în altă parte. Dar trebuie să fie atenți. Nolan a spus că unii creatori își fac griji că TikTok îi va „interzice în umbră” sau își va reduce expunerea la utilizatori dacă tehnologia TikTok îi identifică pentru promovarea profilurilor lor în altă parte.
De exemplu, unii creatori îi vor sfătui pe fani să-i găsească pe „fbook” în loc să scrie pe Facebook. Alții vor face suficient zgomot pentru a trimite un mesaj adepților lor, sperând să evite detectarea de către TikTok, a spus Nolan. Unii creatori fac parteneriate cu mărci pentru a stimula utilizatorii prin recompense da gratis Pentru utilizatorii care îi urmăresc pe alte aplicații, a adăugat ea.
„Evident că nu spun „Vino pe Instagram”, a spus Nolan. „Au spus: „Urmează-mă”, apoi au rostit-o.”
Nealie Boschma, în vârstă de 27 de ani, a început să posteze videoclipuri pe TikTok în 2022, după ce a lucrat la o fermă de cai, apoi s-a mutat în Los Angeles pentru a crea cu normă întreagă.
Prin amabilitatea lui Nelly Bosma
Chiar și cu mai multe alte opțiuni pentru a găsi un public larg, creatorii încă își fac griji cu privire la încercarea de a-și reconstrui afacerea și dacă suficienți adepți vor migra cu ei.
„Orice s-ar întâmpla, trebuie doar să facem tot ce este mai bun din asta”, a spus Nealie Boschma, o tânără de 27 de ani originară din Los Angeles, care trăiește ca creatoare cu normă întreagă din 2022. .
În ciuda potențialei tulburări, Boschma a spus că vede potențiala interdicție ca pe o oportunitate de a-și extinde cariera și de a deveni mai creativă.
Bosma începe producția videoclipuri TikTok După ce și-a părăsit slujba la un hipodrom, a ales să trăiască din economiile sale în timp ce încerca să devină creator. Pariul lui Bosma pe ea însăși a funcționat și a câștigat destui bani pentru a locui în Los Angeles și a-și plăti propria casă și mașină.
Acum, se asigură că urmăritorii ei TikTok văd linkuri către celelalte profiluri ale ei, astfel încât să o poată găsi pe alte aplicații precum YouTube. Boschma a spus că, dacă interdicția trece, intenționează să creeze un videoclip prin care să le ceară fanilor ei să o urmărească în altă parte.
Acesta ar fi un impuls uriaș, deoarece are în prezent 2 milioane de urmăritori pe TikTok și doar 278.000 pe YouTube. Dar Bosma a spus că va încerca să facă videoclipuri mai lungi, un domeniu pe care și-a dorit întotdeauna să o exploreze.
„Fie că TikTok dispare sau nu, cred că unele lucruri se vor rezolva”, a spus Bosma „Mă voi stabili în altă parte, la fel cum am făcut-o pe TikTok”.
ceas:CEO-ul Christoff & Co., Niki Christoff, spune că Curtea Supremă ar putea menține interdicția TikTok
