
Pe 11 ianuarie 2025, vehicule electrice noi au fost expediate în Belgia într-un port din orașul Taicang, provincia Jiangsu, estul Chinei.
Publicarea viitorului |. Getty Images
BEIJING – Conform previziunilor analiștilor, piața vehiculelor electrice din China va încetini brusc până în 2025, punând o presiune tot mai mare asupra companiilor pentru a supraviețui.
Vânzările de vehicule cu energie nouă, inclusiv vehicule pur electrice și vehicule hibride, au crescut cu 42% anul trecut la aproape 11 milioane de unități, potrivit Asociației Chinei pentru Autoturisme. lider de piata BYDAnul trecut, vânzările de vehicule cu energie noi au crescut cu peste 40%, până la aproape 4,3 milioane de unități, cu mult peste obiectivul intern de creștere de cel puțin 20% din 2023.
Dar privind cu nerăbdare, analiștii HSBC prevăd că vânzările de vehicule noi din China vor crește doar cu 20% în acest an, iar consolidarea industriei se va intensifica. Ei se așteaptă ca vânzările BYD să crească cu aproximativ 14%.
Ding Yuqian, șeful departamentului de cercetare auto din China la HSBC, a declarat într-un raport de săptămâna trecută că vânzările puternice le-au permis „jucătorilor care se luptă și întârziați” să persevereze în ciuda scăderii marjelor de profit. Ea a subliniat doar asta BYD, Tesla şi ricşa Profitabil în 2023.
„Credem că această situație este nesustenabilă și ne așteptăm ca ritmul de consolidare a industriei să se accelereze rapid”, a spus Ding.

În ultimii ani, subvențiile Chinei și stimulentele de cumpărare ale consumatorilor au susținut creșterea rapidă a vehiculelor cu energie noi.
Compania de afișare cu laser Guangfeng Technology din Shenzhen nu avea nici măcar o afacere de automobile înainte de a începe să producă mașini. Ecran proiector auto Livrările au început în China la începutul anului trecut. Compania a livrat peste 170.000 de unități anul trecut.
Dar Li Yi, președintele și CEO al Guangfeng Technology, a declarat săptămâna trecută pentru CNBC că compania se așteaptă ca vânzările să atingă niveluri similare în 2025, un semn al schimbărilor pe piață. El nu se așteaptă ca piața să revină până în 2026.
“O mulțime de clienți, producători de automobile, situația lor financiară nu este bună. Și-au redus bugetele de cercetare și dezvoltare. Acest lucru va avea cu siguranță un impact negativ asupra industriei”, a spus Li, subliniind și problemele legate de supracapacitate.
Pe măsură ce producătorii auto se grăbesc pe piața de vehicule electrice din China, în creștere rapidă, ei A început un război al prețurilor pentru a atrage clienți. Compania de smartphone-uri Xiaomi și-a lansat sedanul electric SU7 anul trecut, la un preț cu 4.000 de dolari mai mic decât un Tesla Model 3 și S-a revendicat o autonomie de rulare mai mare.
Ding de la HSBC a spus: „Când BYD și Tesla au redus prețurile, majoritatea concurenților nu au avut de ales decât să urmeze exemplul. Acest lucru a stors în mod evident profitul total al industriei auto, mai ales acum că vehiculele electrice câștigă amploare”, a subliniat el BYD are o marjă netă de profit de doar 5%, mai mică decât adolescenții realizate de producătorii de automobile de top în perioada de glorie a vehiculelor tradiționale pe combustibili fosili.
Datele asociației arată că, începând cu a doua jumătate a acestui an, rata de penetrare a vehiculelor cu energie nouă în vânzările de mașini noi a depășit 50%.
Analistul Fitch Bohua Zhou Wenyu și echipa sa au spus că creșterea vânzărilor de vehicule cu energie noi ar putea încetini la 15% până la 20% în 2025 din cauza ratelor ridicate de penetrare. Ei se așteaptă ca așa-numitele funcții inteligente să devină din ce în ce mai mult centrul principal al concurenței.
Producătorii de automobile chinezi sunt din ce în ce mai mulți Trecerea la divertismentul în mașină Tehnologia de asistență a șoferului este o modalitate de a-și scoate vehiculele în evidență.
Deși creșterea pieței de vehicule electrice încetinește, Guangfeng Technology intenționează să lanseze un proiector cu rezoluție 4K în China în acest an, precum și un ecran cu caracteristici de contrast și confidențialitate mai bune, a spus Li.
Pe termen lung, compania intenționează să dezvolte noi utilizări pentru farurile auto pe bază de laser în următorii doi până la trei ani, a spus Li. El a adăugat că compania este în discuții cu Tesla despre produsele de tip proiector din mașinile de generație următoare, dar nu a putut dezvălui mai multe informații din cauza unui acord de confidențialitate.