January 14, 2025

În Miami, Florida, etichetele nutriționale apar pe ambalajele alimentare.

Joe Reddell |. Getty Images

Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente a propus o nouă regulă marți Etichetele nutriționale de pe alimentele ambalate și băuturi concepute pentru a ajuta americanii să facă alegeri mai sănătoase dintr-o privire.

Conform noilor reguli, pe care consumatorii se pot aștepta să le vadă încă din 2028, producătorii de alimente trebuie să afișeze conținutul de grăsimi saturate, sodiu și zahăr adăugat pe fața ambalajului, pe lângă etichetele nutriționale standard de pe spate.

Lindsey Smith Taillie, epidemiolog nutrițional la Gillings School of Global Studies a Universității din Carolina de Nord, a spus că alimentele ambalate din Statele Unite au adesea multe mențiuni de sănătate și nutriție, care pot deruta consumatorii și nu știu la ce să se aștepte sau dezavantaj.

De exemplu, băuturile din fructe pot promova niveluri ridicate de vitamina C pe partea din față a sticlei, făcându-le să pară o alegere sănătoasă, dar, în același timp, sunt și bogate în zahăr adăugat, a spus Smithtelli.

Ideea este că, punând anumite informații nutriționale direct în fața consumatorilor, aceștia vor avea mai multe șanse să ia decizii conștiente de sănătate.

„Credem că alimentele ar trebui să fie un vehicul pentru sănătate, nu o cauză a bolilor cronice”, a declarat Rebecca Buckner, director adjunct al FDA pentru politica alimentară umană, într-un apel telefonic cu reporterilor.

Etichetarea pe partea din față a ambalajului propusă de FDA ar include nivelurile de grăsimi saturate, sodiu și zahăr adăugat și dacă aceste niveluri sunt considerate „scăzute”, „medie” sau „ridicate”.

Oficialii FDA spun că etichetele pe care le plasează sunt susținute de știință, inclusiv o serie de studii, grupuri de discuții pentru consumatori și un studiu condus de agenții pe aproape 10.000 de adulți care a analizat modul în care oamenii răspund la medicamente. Mai multe modele posibile.

Etichetarea recomandată pe partea din față a ambalajului va include grăsimi saturate, sodiu și zaharuri adăugate, precum și dacă produsul conține niveluri ridicate, medii sau scăzute de nutrient.

Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente

Grăsimile saturate, sodiul și zaharurile adăugate au fost alese drept trei nutrienți, deoarece cercetările arată că acestea sunt cauze majore ale bolilor cronice precum cancerul, bolile de inimă și diabetul, a spus Buckner.

„Cred că oamenii vor să cunoască aceste informații pentru a-i ajuta să ia decizii bune”, a spus dr. Yian Gu, epidemiolog nutrițional la Columbia University Medical Center din New York City.

Cu toate acestea, informațiile suplimentare nu vor face prea mult bine dacă oamenii nu știu cum anumiți nutrienți, cum ar fi grăsimile saturate, le afectează sănătatea, a spus Gu, adăugând că trebuie făcut mai multe pentru a educa oamenii despre nutriția lor.

Propunerea FDA vine pe fondul ratelor ridicate de boli cronice legate de dietă, cum ar fi diabetul de tip 2 și bolile de inimă, în Statele Unite. În bolile de inimă. Centre pentru Controlul și Prevenirea Bolilor. Aproximativ unul din 10 americani au diabetîn principal diabet de tip 2. Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor spun că aproximativ doi adulți din cinci sunt obezi.

„Aceste boli nu vin de nicăieri”, a spus Gu. „Dacă oamenii nu înțeleg știința din spatele acestei nutriții, nu vor fi atenți.”

FDA a spus că etichetarea din față a ambalajului nu va intra în vigoare imediat. Propunerea include o perioadă de comentarii de 120 de zile, după care agenția poate face modificări suplimentare propunerii sau poate finaliza noi reguli.

Agenția a spus că marii producători de alimente vor face modificări majorității produselor lor în termen de trei ani de la finalizarea regulii. Producătorii mai mici vor avea un an în plus pentru a implementa modificările.

Buckner a spus că, deși aceasta nu a fost intenția inițială a FDA pentru etichetarea alimentelor, noua regulă ar putea determina producătorii de alimente să-și reformuleze produsele, astfel încât să poată trece la categoriile „scăzute” sau „medii”.

Consumer Brands Association, un grup comercial din industrie, s-a opus etichetării obligatorii, declarând că FDA are în vedere „un plan cu proporții și simboluri arbitrare care ar putea provoca confuzie consumatorilor”.

Sarah Gallo, vicepreședinte senior al politicii de produse la Consumer Brands Association, a declarat într-o declarație că organizația împinge, în schimb, agenția să colaboreze la inițiative conduse de industrie, inclusiv Facts Up Front, un program Permite producătorilor de alimente să rezume în mod voluntar elementele nutriționale importante. informații – cum ar fi calorii, grăsimi saturate, sodiu și zaharuri adăugate – pe partea din față a ambalajului. Gallo a spus că industria a lansat, de asemenea, etichete inteligente, unde consumatorii pot accesa informații nutriționale detaliate prin coduri QR.

Influențează etichetele obiceiurile consumatorilor?

Etichetele nutriționale din fața ambalajului nu sunt un concept nou – cel puțin în afara S.U.A. zeci de țăriȚări precum Regatul Unit, Mexic, Chile, Australia și Noua Zeelandă au implementat și ele măsuri similare.

În 2016, Chile a introdus etichetarea obligatorie pe partea din față a ambalajului pentru a alerta consumatorii asupra nivelurilor ridicate de zahăr, grăsimi saturate și alte ingrediente potențial dăunătoare.

În 2022, Brazilia va face, de asemenea, obligatorie etichetarea pe partea din față a ambalajului pentru produse.

Colleen Tewksbury, profesor asistent de științe nutriționale la Universitatea din Pennsylvania, a declarat că cercetările arată că etichetele influențează comportamentul de cumpărare al oamenilor din aceste țări.

Cu toate acestea, ea a spus că descoperirile s-ar putea să nu se traducă ușor în Statele Unite, unde „individualismul” predomină și consumatorii „nu vor să li se spună ce să facă”.

Oamenii care își schimbă comportamentul de cumpărare tind să fie cei care caută deja o schimbare, a spus ea.

„Cercetarea arată relativ clar că etichetarea foarte simplă pe partea din față a ambalajului atrage atenția oamenilor, dar al doilea pas este dacă schimbă comportamentul de cumpărare”, a spus Tewksbury. „Chiar nu știm dacă va afecta deloc obiceiurile de cumpărare ale oamenilor.”

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *