
Anadolu |. Getty Images
LONDRA – Organismul de supraveghere al concurenței din Marea Britanie a anunțat marți că lansează o investigație antitrust oficială asupra serviciilor de căutare și publicitate de la Google.
Autoritatea pentru Concurență și Piețe a declarat că încearcă să evalueze dacă Google are o „poziție strategică pe piață” (SMS) în conformitate cu noul Digital Markets, Competition and Consumer Act (DMCC) din Regatul Unit.
DMCC este o lege menită să prevină comportamentul anticoncurențial pe piețele digitale. Desemnarea unei companii să dețină un „mesaj scurt” ar da autorităților de reglementare puterea de a implementa modificări pentru a preveni comportamentul anticoncurențial.
scrisoareGoogle nu a fost imediat disponibil pentru comentarii atunci când a fost contactat de CNBC.
Directorul executiv al CMA, Sarah Cardell, a declarat că autoritatea de reglementare investighează dominația Google pe piața de căutare pentru a asigura „un mediu de concurență echitabil” – mai ales că inteligența artificială schimbă modul în care oamenii caută online.
„Slujba noastră este să ne asigurăm că oamenii beneficiază pe deplin de alegerea și inovația în serviciile de căutare și că primesc o ofertă echitabilă, de exemplu în ceea ce privește modul în care sunt colectate și stocate datele”, a spus Kader.
„Pentru companii, fie că sunteți un motor de căutare concurent, un agent de publicitate sau o organizație de știri, dorim să asigurăm condiții de concurență echitabile pentru ca toate companiile, mari și mici, să aibă succes”, a adăugat ea.
Mișcarea CMA vine în urma unei cereri din partea Departamentului de Justiție al SUA Forțați Google să renunțe la browserul său Chrome. Departamentul de Justiție al SUA a solicitat să desființeze gigantul internetului după ce a constatat că acesta deținea un monopol pe piața de căutare.
Aceasta este o știre de ultimă oră. Vă rugăm să actualizați pentru actualizări.